Tre sensommartårtor

Min sambos mor slutade på sitt jobb och skulle bjuda på avskedskaffe på fredagen. Jag blev tillfrågad att baka och såklart ställde jag upp på det. Vi bestämde oss för att göra tre tårtor och två smörgåstårtor. Gräddtårtorna är alla likadana, ljusa tårtbottnar fyllda med äppelsylt och kanelkvarg-grädde, täckta med marsipan och Flora visp och dekorerade med marsipan och sockermassablommor. Skinksmörgåstårtorna är samma som jag bjöd på till Ellas dop och till Idas 3 års-kalas. Jag gillar mycket receptet och det kommer härifrån.



Orange lilja, marsipan förutom stängerna som är risnudlar.



Olika sockerblommor.



Små marsipanäppel.



Tre sensommartårtor.



En tårta.



Den mindre runda smörgåstårtan.



Stor smörgåstårta.

Kommentarer
Postat av: Milla

Oj, vad fina de blev :)

2011-09-05 @ 11:54:28
Postat av: Linda

Tack! :-)

2011-09-05 @ 19:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0