Vårens goda bakverk del 1

Varsågoda! Här kommer första delen med bakverk från våren. Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag inte uppdaterat mitt bakande på en tid, men nu äntligen sitter jag och skriver på vårt nya databord från Ikea (sånt här) och med nytt trådlöst tangentbord + mus och med trådlöst internet. Finally!

Inspireras, baka och njut!




Vaniljbostonbulle - receptet härifrån (hittade inte tiramisu-kvarg i butiken så det blev med vaniljsmak i stället.)




Apelsin-chokladmoussekaka - Bjöd på denna till Ellas 6-månadersdag, receptet finns på Valios hemsidor här.




Apelsin-chokladkaka - Jag fortsätter med samma smaktema, den här bakade jag till julkaffet på J:s företag. Jag gjorde den också till Idas 1-årsdag (receptet här), nu med lite andra dekorationer. De kanderade apelsinskalen har jag gjort själv, det var inte så svårt. Koka upp 1 dl vatten och 1 dl socker, lägg i apelsinskalen och låt koka 7-8 minuter. Ta upp apelsinskalen och låt torka på smörpapper.




Lemon Cream Tarte - Den här måste jag bara prova på för den såg så fräscht god ut. Och det var den också, syrlig och krämig, jättegod. Receptet på engelska härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0