Vårens goda bakverk del 2

Den mumsiga fortsättningen följer...






Macarons - Nu var det min tur att prova (bakade dem till Morsdagen) dessa små söta och populära bakverk som dyker upp på var och varannan bakblogg. De var inte så svåra att göra som jag trodde, hittade ett jättebra recept med tydlig beskrivning på CakeJournal här. Fyllningen är hallon-vitchokladkräm, receptet härifrån.





Maränger - Hjärtliga och blommiga maränger till Alla Hjärtansdag. Receptet är helt basic, jag ville mest prova spritsande.








Paahtokermahyytelökakku - Denna bakade jag också till Morsdagen (hittade inte på något fiffigt namn på svenska). Riktigt god med speciell grädde och spanska goda jordgubbar (i väntan på inhemska och så blev jag av med lite av fjolårets frysta jordgubbssylt). Receptet var i Pirkka-tidningen och här.









Carins doptårta - Sist men inte minst doptårtan till min söta lilla guddotter. Jag gjorde dekorationerna och pärlbandet runtom medan Carins mamma bakade kakan och täckte den med marsipan. Dekorationerna är gjorda av marsipan och sugarpaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0