Länge sen sist

Oj, va länge sen sist. Det har hänt en hel del sen senast, vi har varit sjuka o har haft dödsfall i familjen. Men nu ser jag positivt framåt mot den värmande sommaren hemma tillsammans med min familj. Jag ska också vid tillfälle uppdatera vårens bakverk, baka hinner jag alltid med. Några foton kan jag inte bidra med idag för jag skriver det här inlägget på laptopen (alla foton är på bordsdatorn). Vi har tömt vårt kontor här hemma, Ida ska få flytta in dit på sommaren när det blir färdigt, och Ella ska få Idas gamla rum. Så det betyder att vår bordsdator är vardagsrummet och inte ännu kopplad till nätet. Men det ska fixas snart men en liten grej vi har beställt så får vi trådlöst internet på bordsdatorn också. Puh, för mycket dataprat nu.

Andra framsteg är att Ella har lärt sig ta sig fram, rullande visserligen men ändå. Hon rör sig väldigt obehindrat och är nöjd för det mesta. En tand tyckte jag mig se vara på kommande också häromdagen. Sitter gör hon också ganska bra utan stöd, lite får man vakta bara att hon inte faller på näsan eller slår huvuvdet. Storasyster har blivit så stor att hon har fått en egen cykel förra veckan. Vi har provat några gånger men än så länge får ja skuffa på om det ska gå framåt. Men vi har ju hela sommaren på oss att öva. Sen har vi blivit blöjfria också (inte på natten ännu) och det är jätteskönt. Man slipper köpa blöjor hela tiden och roskisen blir inte så full så snabbt. Jag ska uppdatera med lite bilder på våra små sötnosar så fort jag får tag på några.

Nu tror jag att Ella vaknar från sin förmiddagstupplur. Ha en skön vår/försommar allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0