Mjölkchoklad-cupcakes

För att visa min uppskattning över att vår balkong repareras och blir så fin, bakade jag lite cupcakes till pojkarna. Istället för att alltid använda mörk choklad i bakning testade jag att baka med mjölkchoklad. Riktigt gott och sött blev det, med ganska svag choklad smak. Passar säkert bra för barn som ofta inte tycker om mörk choklad. Recept är från Kinuskikissas hemsida här, men jag bytte ut daim-chokladen (som säkert också skulle vara jättegott) till vanlig mjölkchoklad. Här är receptet på cream cheese-frostingen:


Cream Cheese Frosting

60 g mjukt smör
2 tsk vaniljsocker
1 msk citronsaft
300 g florsocker
100 g färskost

Blanda ihop smöret, vaniljsocker, citronsaften och florsocker. Vispa i färskosten till en jämn smet. Färga med pastafärger och spritsa.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0