Pepparkakshus för vinterfåglar




Förra veckan knåpade jag ihop ett pepparkakshus. Men jag ville inte göra det vanliga huset och inte med så många olika delar heller. Istället blev det en enkel fågelholk som fick rosa och vita dekorationer. Med det här huset deltar jag också i årets pepparkakshustävling som tidningen Västra Nyland ordnar. Här kan man rösta!



Taket har jag täckt med rosa kristyr.



Domherren är också en pepparkaka som jag har täckt med kristyr och sedan målat med pastafärger.


Marsipankotte.



Kommentarer
Postat av: Linda

SUPERfint!



Om bara folk skulle veta att fågeln och kottarna inte bara är "rekvisita" utan ätbart och egenhändigt gjort det med, så tror jag att ännu flera skulle rösta! Ditt hus har helt klart mest detaljer och mest konstnärlig touch!



...jag råkade nämna åt mamma vilket hus som var ditt, och just DET hade de pratat om på jobbet, så hon skulle rösta, och säga åt de andra - och så har hon sagt åt gumor (som också hade tyckt det var finaste innan hon visste det var ditt) och några andra.... Precis som jag också påmint några... :)



Följer med spänning med utvecklingen! Och hejar på dig! :)

2011-12-14 @ 21:04:34
URL: http://lindas-hemligheter.blogspot.com/
Postat av: Linda O Ida

Ååh, tack, va snällt! :-D Annars så har jag kunnat konstatera att det nog är en "hur-många-man-känner"-tävling. Men det ska bli spännande att se hur många röster man får! :-)

2011-12-17 @ 19:27:12
Postat av: Karin

Oj vilken härlig blogg, den lägger jag till bland mina favoriter!



kram Karin

2012-01-24 @ 12:30:38
URL: http://www.bagerskan.se
Postat av: Linda O Ida

Karin: Tack! :-)



Och tack till alla som röstat på mitt pepparkakshus! Nytt försök nästa jul! :-D

2012-01-25 @ 14:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0