Masukakku

För dryga veckan sedan började min mammaledighet och jag ville bjuda på nåt gott på jobbet. Det blev en "masukakku" som passade bra till temat. Jag bakade två plåtar med chokladrulltårtsbotten och fyllde sen en stor rund skål med rulltårtsbotten varvat med fyllning och två mindre runda efterrättsskålar. Fyllningen var gjord på mascarponeost, grädde, krossad daim, hela hallon och lite lime. Jag spacklade med en mjölksmörkräm och täckte med hudfärgad och turkos marsipan och gjorde dekorationerna i vit sugarpaste. Det var ett kul projekt och min första kaka med lite annorlunda former. Och gav garanterat nåt att prata om runt kaffebordet! :-)


Kommentarer
Postat av: Mamma o Camilla

Fin klänning. Var får man köpa?

2010-08-12 @ 21:10:00
Postat av: Linda O Ida

:-D

2010-08-15 @ 11:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0