Lakrits- och citroncupcakes

Hoppas att alla läsare har haft en trevlig Alla helgons dag och Halloween! Vi tog en skön höstpromenad på förmiddagen och på eftermiddagen fick vi besök av Idas farföräldrar. Dagen till ära hade jag bakat spökmuffins. Något nyttigt gjorde vi faktiskt också igår för vi satte ihop de nya skåpen till tamburen. Snart börjar rummet vara så färdigt att jag kan fota det och sätta upp före och efter bilder! Kvällen avslutades med en tjejkväll med tre av mina gamla skolkompisar.


Lakritsglasyr
1/2 dl grädde
5 st Kick-stänger

Bryt Kick-stängerna i mindre bitar och lägg i en kastrull tillsammans med grädden. Koka tills lakritstoffeen smält helt och hållet. Häll över muffinsen. Kan ju passa bra till glass också, måste prova...!


I dag var det dagen med ett gigantiskt D, den här dagen har jag väntat så länge på! Vi har beställt en ny soffa!!!!!!! Om två till tre veckor anländer skönheten till vårt hem och kommer att förgylla vardagen och framför allt vardagsrummet. Äntligen, äntligen, äntligen!!! Lovar att sätta bild sen!


Citroncupcakes med lakritstoffeeglasyr och spöken i marsipan.









Kommentarer
Postat av: Milla

oj, vad det händer saker hos er. väntar med spänning på bilder på soffan (ja vet ju hur du har längtat).

2009-11-01 @ 21:14:25
Postat av: Linda

Hej! Det var ju trevligt att halloween-traditionen med tjejkväll fortsätter fast vi gör det på olika håll! Jag firade tjejkväll med Jockes kaverins flickvänner... Med vem fira du?

Muffinsarna ser för övrigt mumsiga ut; tur att jag inte tycker om lakrits så att jag inte blir så sugen... ;)

2009-11-03 @ 16:51:57
Postat av: Linda

Hej!



Det är ju kiva att traditionen att fira tjejkväll på halloween håller i sig trots att vi gör det på skilda håll. Jag firade tjejkväll med Jockes kaverins flickvänner. Med vem firade du?

Muffinsarna dina ser goda ut också; tur att jag inte tycker om lakrits så att jag inte behöver bli frestad. :p

2009-11-03 @ 17:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0