Sommar och sol...

Äntligen! Vad har det varit för sommar hittills egentligen när man har fått gå med yllestrumpor på inne? Men nu ser det lovande ut, varmt hela veckan har dom lovat, hoppas hoppas... :-)

Midsommarn kom och gick i renoveringens tecken. Planerna på att åka ut till mammas stuga omkullkastades när det visade sig bli regn och högst plus femton grader. Vi får ta det ett annat soligare och varmare veckoslut. Istället var vi så flitiga att vi rev ner lite väggar här hemma. Årets renovering i tamburen inleddes. Allt ska förnyas, från golv till tak, ååh vad jag längtar! Så nu har jag haft näsan i alla inredningstidningar, färgkartor och tapetböcker som jag kommit över. Ska sätta in bilder sen när det blir färdigt.

Lite tid till bakning har jag ändå naturligtvis haft. Senaste kreationen är en testtårta med 50/50 sugarpaste och marsipan täcke, dekorationen är gjorda i sp, flora visp och dekorationsgel. Vanligt ljust botten använde jag, fylld med färska skivade jordgubbar och vispad flora visp med kvarg. Enkelt och supergott. Fortfarande tyckte jag att sp-täcket blev för sött så jag tror att jag håller mig till att täcka tårtor med marsipan och göra dekorationer i sp. Sugarpaste håller ju jätte bra i frysen, så man kan göra en större sats och frysa in i mindre portioner.





Närbild på en sockerblomma.

Kommentarer
Postat av: Milla

det är roligt med renovering, får se resultatet när vi kommer ner i mitten av juli.

2009-06-25 @ 08:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0