Snäll?

Varför ska många bekanta och obekanta ställa frågan: "E hon snäll å?" när man har fått sin bebis? Det skulle vara intressant att se reaktionen om jag skulle svara: "Nä, min bebis föddes elak." Det är ju klart att alla bebisar är snälla. Det som alla vill veta är om att bebisen är så som vi vill att den ska vara, d.v.s. sover hela natten, skriker aldrig, äter hur duktigt som helst och så vidare. Så om ni någonsin hör mig fråga en nybliven mamma eller pappa: "E hon/han snäll å?", så säg till!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det stämmer faktisk de där. och jag minns själv att jag blev irriterad en gång och sade att min bebis är riktit dum för att han inte sover ordentligt på natten, gnäller på kvällen osv. hon som frågade blev riktigt paff :). Och alla bebisar är ju snälla fastän de gråter och skriker, det är ju sånt som de bara gör

2008-10-16 @ 14:27:23
URL: http://bloggen.fi/milla8

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0