Bad o sånt...

Det blev inget familjecafé ändå. Jag tyckte det hade varit så mycket program hela veckoslutet så jag ville bara ta det lugnt idag. Eller ja, till veterinären var jag nog. Det var Elvis tur den här gången och bra gick det, det var ju bara en vanlig koll och så vaccination. Nu behöver vi inte fara förrän samma tid ungefär nästa år.

Ida har just badat, hon verkar tycka mycket om badandet. Men nu har det varit två gånger som hon har börjat gråta när jag burit (heter det så?) henne tillbaka till skötbordet. Jag undrar om hon fryser fast jag sveper in henne i en varm handduk, eller om det bara är så roligt att bada att man skulle vilja fortsätta. Tja, inget hysterisk gråt har det ändå varit, ganska lättröstat.

Imorgon ska det bli spännande då vi ska till rådgivningen, mest intressant ska det bli att se hur mycket Ida har gått upp i vikt. För en månad sedan vägde hon 5,5 kg, hon hade alltså gått upp två kilo på två månader (3480 g vid födsel). Här hemma har vi vägt henne med kläder och blöja på i pappas famn och då blev det 6,8 kg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0