Grattis ELISE!!

Grattis på namnsdagen jag, Ida och så gott som alla kvinnor i vår släkt! Elise är ett fint namn, som jag stolt bär och mer än gärna gav vidare åt min dotter. Dagen i ära besökte vi gamla-mommo och avnjöt smörgåsar, bulla, rulltårta och glass.

"Elise är ett kvinnonamn med fransk ursprung, en kortform av Elisabet som är ett hebreiskt namn med betydelsen "Gud är fullkomlig".Namnet har ökat i popularitet under de senaste decennierna. Bland de äldre är den tyska formen Elisa vanligare, men bland de yngre är det fem gånger så vanligt med denna franska form. 31 december 2005 fanns det totalt 96 402 personer i Sverige med namnet Elise, varav 1 723 med det som tilltalsnamn.År 2003 fick 230 flickor namnet, varav 65 fick det som tilltalsnamn."
(Källa: http://www.svenskanamn.se/visa/Elise)

Kommentarer
Postat av: Marlene

Du glömde din gummor Elisabeth!

2008-11-29 @ 19:55:10
Postat av: Linda O Ida

Åh, just det! Ett stort (försenat) GRATTIS till Elisabeth! :-)

2008-12-02 @ 18:57:25
Postat av: Marlene

Tack! Som du märker kollar jag inte nätet varenda dag. Borde göra det, åtminstone din sida, VERKLIGT BRA Å KIVA! Fotona dina är bra och det är roligt att se hur Ida växer, hon är såå "bussig". Camilla har inte skrivit på länge, hennes sida brukar jag också kolla ibland. Ha de så bra! hälsn. Marléne

2008-12-07 @ 09:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0