Egen tid

Egen tid behövs verkligen när man är mamma-ledig. Jag fick lite egen tid på lördagen då det var tjejkväll hos en barndomsvän. Det blev god mat, mycket skvaller och prat om den gamla goda tiden, precis så som det ska va. :-) Kvällen avslutades på dansgolvet i den lokala krogen After Eight. Tryggt kunde jag lämna Ida hemma med sin pappa och två andra "fabbosar". Och bra hade det gått, inget destu värre hysteriskt gråtande. Skönt, så slapp jag ha dåligt samvete.

Snart, snart kommer Ida att vända sig från rygg till mage. Hon tränar så förskräckligt när hon ligger på golvet, viftar med armarna och bena. Igår var det första gången som det verkade verkligen nära att hon skulle vända sig. Hela kroppen var i en båge, det var bara ena armen som blev efter. Det räcker nog inte länge till...!

Familjecafé blev det idag också, men det var inte så stor vits, för jag och Ida var de enda som dök upp. Hmm... kanske nytt försök nästa måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0