Matstolsprovning

Oj, vad dagarna går, nu ska jag lite berätta vad vi har pysslat med. Uppdatering från rådgivningen, mammas lilla korv vägde förra tisdagen 7180 g och var 65 cm lång. Följer sin kurva perfekt, även om lite på den övre sidan. :-) Och så blev ju Ida FYRA månader på fredagen. Samma dag tyckte jag att det var dags att prova matstolen, även för bara några sekunder så att jag hann ta foto. Ja, alltså, Ida provade, jag fotade... :-D

Vad annat... jo, jag jobbade lite så där smått på lördagen. Yr som en höna stod jag bakom disken först, men ganska snabbt kom jag in i kassarutinen. Ida var hos mummi och ukki, det hade gått så bra så.








På fredagen bakade jag ett pepparkakshus till försäljning på jobbet. Det är jättekul att baka, och enkelt om man använder färdig fryst pepparkaksdeg. Till det här huset gick det åt 2 x 500 g och då slank det ner lite grann i magen. Jag kan också göra på beställning för en liten slant!


Kommentarer
Postat av: Camilla

oj, vad stor hon blivit :). Har du ritning till huset? det var så mysigt med dörren

2008-12-03 @ 09:41:41
URL: http://bloggen.fi/milla8
Postat av: Linda O Ida

Jajamänsan, här växer vi så det knakar! Jag har ritat huset själv, men jag kan ju skanna in och skicka på mailen! Det hör ju en brunn till också, men den orkade jag inte laga... :-)

2008-12-04 @ 17:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0