Lakrits-citron cupcakes

Jag hittade på en blogg ett intressant sätt att täcka tårtor med en lakritsmarsipan. Jag ville göra ett test om det fungerar, för jag hade lite planer att göra lakritsmarsipan till Idas 3-års kaka. Den här gången blev det alltså lakrits-citron cupcakes.



Här har jag valt att använda Alku-lakritstoffeegodis, men det går också bra med Kicks-lakritstoffeestänger.



Knåda ihop lakritstoffeen och marsipanen, jag hade ca 40% marispan och 60% lakritstoffee. Det går att prova sig fram vilken kombination man själv tycker om.



Kavla ut massan och ta ut figurer, alternativt täck en hel kaka med massan.



Lägg lakritsmarsipanblomman på muffinsen och dekorera med strössel. Receptet på citroncupcakes är härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0