Baby-present

Min kära syster fick en liten tös den 4 juli i sommar och eftersom de bor så långt borta bestämde jag mig för att skicka en paket på posten. Paketet innehöll en body, hemlagade dekorerade kex och en stickad katt. Kexen är smaksatta med kakao och dekorerade med kristyr. Jag provade en ny teknik då jag gjorde blommönstret som heter brush embroidery. Först spritsar man konturerna på blomman med kristyr och sen innan kristyren hinner torka penslar man med en pensel inåt. Svår teknik och kräver absolut övning men vackert blir resultatet. Katten stickade jag på bara två dagar med den här beskrivningen.

Imorgon kommer vi att köra upp till Österbotten för att hälsa på min syster och hennes familj. Till planerna hör ett 10-års kalas (min systerson) och sen dop på söndagen. Jag har gjort dekorationerna till doptårtorna så vi får hålla tummarna att de hålls hela ända fram.









Kisse tänkte nästan rymma upp i äppelträt innan den blev nerpackad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0