Chokladcupcakes

Ååh, vad jag blev ivrig med cupcakes. Följande recept är chokladcupcakes med dumlefluff (OBS!! Varning!! Dom här blev för goda och försvann tokfort):


Chokladcupcakes

Jag gjorde samma recept som lemon cupcakes, men lämnade bort citronskal och -saft. Istället blandade jag i 3 msk kakao i socker- och smörsmeten.


Dumlefluff

Ett enkelt sätt att göra mousse...kallas ibland fluff.

3 dl grädde
ca 180 g av valfritt godis tex dumlekolor

Smält godiset i grädden utan att grädden kokar. Låt svalna helt (gärna över natten) och vispa sedan fluffigt! Möjligheterna är oändliga med det här och det går att ta vilket godis som helst! Godis med mycket gelatin i.. tex, ahlgrens bilar så ska det bara vara 60 gram godis till 3 dl grädde.


Till den här satsen cupcakes räckte det bra med 2 dl grädde och 120 g dumlegodis!






Nu har jag också testat att göra sugarpaste och dekorationer i detta material, det är ju jätteskoj och enkelt!! Det är som modellera ungefär och torkar ganska fort med. Här är lite blommor...


       

Kommentarer
Postat av: Linda

oj...

Cupcakes vill jag kanske prova på (får jag sätta i kokboken isf?), men blommorna är nog för mycket för mig... Jag är bara bagare medan du är konditor! :) ...men jag får väl göra som med kokboken - vill jag ha det extra fint får jag ringa till dig! ;)



Söt Ida också! :)

2009-03-31 @ 08:09:55
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-31 @ 08:16:23
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0